söndag 11 maj 2014

Söndag 11/5

God Kväll!
 
Idag hade jag ett arbetspass på Museet Kvarnen. Det var sista utställningsdagen för Gunilla Henriksson Thorin, från Kristinehamn. Jag hade bara tre besökare under mina fyra timmar. Eftersom jag kunde titta på hockeymatchen Norge-Danmark samtidigt som jag tagit med mig kaffe hade jag en ganska bra eftermiddag, trots allt.
 Närmast kommer tre konstnärer att ställa ut under konstrundan i slutet på månaden. Därefter är det dags för sommarutställningen med John Ericsson.

På övervåningen är det en permanent utställning med Nils Ferlin. Undervåningen används för olika utställningar, varje på cirka fyra veckor.

Nedan några bilder från Ferlinmuseet.
 Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.

 Det finns ett bildspel på ca 15 minuter som visar levnadshistorien om Ferlin.
För dem som inte varit där är det en upplevelse att gå igenom och se hans liv. Allt för en kostnad av 40:- kronor. Välkomna!

God Natt!

Inga kommentarer: