lördag 16 augusti 2014

Lördag 16/8

God Kväll!
 
En fin förmiddag. Som vanligt på lördagar, tidningar och korsord. Morgon-TV med bl.a. en intervju med PG Gyllenhammar.
Eftersom jag inte är så väldigt förtjust i smörgås med stekta kantareller tänkte jag ett tag använda kantarellerna till en svampsufflé för lunch. Tittade efter recept och såg då recept på svamppytt. Det såg gott ut så jag plockade ihop det jag hade, svamp, bacon, lök och kokta potatis. Resultatet blev i alla fall bra.

Under eftermiddagen gick jag ner till sjön för att meta mört till kräftagn. Då hörde jag åskan på avstånd. Återvände och kopplade bort robotar, datorer, telefoner och TV. Ville inte riskera att få dem utslagna igen. Nu blev det aldrig någon åska här så det hade inte varit farligt att låta det vara. Tillbaka och drog upp åtta mörtar i ett nafs. Lite senare lade jag i 8 kräftburar. Väntar med att vittja tills i morgon bitti.

God Natt!

Inga kommentarer: