söndag 31 augusti 2014

Söndag 31/8

God Kväll!
 
Före lunch bestämde vi oss för att åka till skogen och se om vi kunde hitta några lingon. Jag styrde iväg till andra sidan Nykroppa, där jag hade varit för ett par år sedan. Vi gick in den stig som jag hade för mig skulle leda till lingonstället. Tyvärr vände vi lite för tidigt och fortsatte en bit längre bort. Såg snart att det var fel och beslöt att återvända till första stigen igen. Ann-Marie stannade och plockade några bär på vägen och jag och Abbe fortsatte till första stället, fast lite längre in efter stigen. Mycket riktigt, där lyste det rött. De andra kom aldrig och jag tänkte att de hittat bär. Det hade varit dåligt och de hade ringt mig, men eftersom jag hade glömt att sätta på ljudet efter Rotarymötet blev det inget svar.
 Efter hemkomst från skogen skulle Harry ta ett bad. Han gjorde så i det 18.gradiga vattnet.
 Jag plockade en hink på mitt ställe, innan jag återvände och fann de andra väntande på mig och Abbe.
 Efter frisk luft och älggryta somnade det lilla djuret.
Likaså den äldre mannen.

God Natt!

1 kommentar:

Sofie sa...

haha du kör slut på grabbarna;)