torsdag 21 augusti 2014

Torsdag 21/8

God Kväll!

Vaknade vid 3-tiden i morse och såg hur det blixtrade, men det mullrade långt borta. Vid 4-tiden vaknade jag till igen och nu tyckte jag att det blixtrade ännu mer, men fortfarande bullret långt borta. Gick ändå upp och kopplade bort klipparna, telefoner och tv-apparater. Ville inte riskera att det skulle bli utslagna maskiner igen.

När jag åkte till Rotary under förmiddagen hörde jag på radion att det var kaos i Kristinehamn p.g.a regnet som fallit där under natten. E18 var avstängd och man bad folk ta vägen via Filipstad om man skulle åka mellan Karlstad-Karlskoga. Här hemma hade det bara kommit ett par mm under natten.

Efter Rotarymötet blev det en tur till Tedenrud. Efter ett par timmar fortsatte jag hemåt. Denna gång hade jag sällskap med såväl personbilar, bussar och långtradare. Det var resenärer som fick ta den betydligt längre vägen till Karlstad.

God Natt!

Inga kommentarer: