tisdag 19 augusti 2014

Tisdag 19/8

God Kväll!

Nu blir vi straffade för att vi hade så varm och fin sommar. Från igår kl. 22.00 till idag samma tid har det kommit 26 mm regn. Idag har det kommit skurar mest hela tiden. Har solen tittat fram så har det inte dröjt länge förrän en ny skur kört gång.

Har mest hållit mig inomhus. Rensade undan en del på skrivbordet. Bl.a. en massa Bingolotter. Jag har vid något tillfälle lurats att gå med på prenumeration av lotter, men aldrig tittat och spelat. Nu hittade jag lotter med ca 600:- i vinster där tiden hade gått ut. Jag hittade också ungefär lika mycket där jag har denna månaden på mig att hämta vinsterna.

Fick besök av Leif, snickaren, helt utan arbetskläder. En mycket ovanlig syn, men han sa detsamma om mig.

Rundin från Karlskoga ringde och förvarnade om att Second Line, ett tradjazzband från Göteborg, kommer på besök 1 oktober.

God Natt!

Inga kommentarer: