onsdag 20 augusti 2014

Onsdag 20/8

God Kväll!
 
Tänk, en hel dag utan en regndroppe.
 
När jag hade läst tidningarna och tittat på morgon-TV var det dags att ta på sig arbetskläderna. Det fick bli ett par timmar med röjsågen.
 Här, en av mina två, som jag tycker, jättefina ekar.Nu är det röjt under den för i år.
 Sådana här godingar dyker upp när gräset försvinner.
 Detta är däremot giftiga liljekonvaljebär.
 Detta ser ut som stora blåbär, men jag vet inte vad det är för en växt.
Idag hade jag 3 Amiraler samtidigt i samma buske. Tidigare har jag bara sett en och en och trodde inte att det fanns fler. Denna tillsammans med en humla.

Jag har inte haft några regndroppar idag, men det har inte varit långt borta. När jag åkte in till Filipstad för att veckohandla var det blött på gatan bara någon kilometer hemifrån. På hemvägen tittade jag in till Susanne. Hon skulle bort på en räkafton med arbetskamrater, men Sten-Åke kom hem från jobbet, så det blev en eftermiddagsfika innan jag återvände hem.

Nu är det snart dags för Leifs Restaurang, där man försöker få ordning på några arbetslösa och kunna starta en restaurang.

God Natt!

Inga kommentarer: