tisdag 26 augusti 2014

Tisdag 26/8

God Kväll!
 
Började dagen med en tvättmaskin. Glömde bort den, så det blev sent och då jag räknade med att den inte skulle hinna torka om jag hängde den ute fick det bli inomhus.

Eftersom det var en solig dag passade jag på att grundmåla den list på söderväggen som jag tidigare skrapat och tvättat. Kollade först med min fuktmätare att den inte hade för hög fuktighet efter allt regnande, men det var ingen fara.

Hade tänkt fortsätta med röjandet, men det fick istället bli gräsklippning av de små mattorna.

Under kvällen var det dags för första styrelsemötet på Museet Kvarnen efter sommaren. Nuvarande utställning gör sin sista vecka och den 6:e september är det dags för Carina Fogde med sina tavlor. Eftersom hon har sitt ursprung i Filipstad hoppas vi på att många kommer att besöka utställningen. Vi kommer att försöka få till stånd en musikkväll med Ferlins dikter på hans födelsedag den 11:e december.
God Natt!

Inga kommentarer: