måndag 1 september 2014

Måndag 1/9

God Kväll!
 
Vi hade knappt ätit frukost förrän Harry hade startat Saaben för färd till Alingsås. Alla mina krukväxter hade klippts och ansats av lillasyster. Hon brukar se över dem den gång hon kommer på besök under året. Tydligen tycker hon att jag slarvar med dem, men det är bara det att jag prioriterar annat. Tanken var att jag skulle ta hand om dem med varlig hand längre fram på hösten. Nu slipper jag det.
 
Fick besök av mina snickare, Åke och Leif. En liten pratstund innan de ilade vidare till nästa jobb. Gubbarna hänger med. Närmast skulle de till Hagfors i morgon och senare till Ludvika.
 
Under eftermiddagen var det dags. Då fick jag sms från Carola, vår gympaledare. Nu kallade hon på oss för träning i morgon bitti.
Härligt att ligga på det soluppvärmda altangolvet.

God Natt!

3 kommentarer:

Sofie sa...

vilken livsnjutare han ä abbe; )

S-O Svensson sa...

Jag tror att han har svårt att anpassa sig till det gamla livet.

Sofie sa...

haha ja de tror jag de:)