lördag 27 september 2014

Lördag 27/9

God Kväll!
 
Solig dag, men blåsig.
Gick ner till sjön och mätte vattentemperaturen, 14 grader. Förstod att ingen av mina bekanta skulle komma för ett dopp i sjön och därför passade jag på att ta upp badstegen för i år. Tog även in bord och stolar som stått på bryggan under sommaren. 
 Jag hade arbetsdag på museet Kvarnen och åkte dit till 13.00, då vi öppnar. Jag hade med mig ett par skruvar och skruvdragare för att dra ihop ramen till "Öppetskylten", som höll på att ramla ihop.
Det var sista helgen för Carina Fogdes utställning. Jag hade inte ett enda besök under hela eftermiddagen fram till 17.00. Carina tittade in för att se hur det hade gått. Hon var väl inte så nöjd eftersom hon inte fått sålt några tavlor. Jag tror att det beror på priset, som är högt, samt att det är modern konst som inte många förstår. Hon målar med glada färger, men det är svårt att förstå vad de föreställer.

När jag kom hem fick det bli "Maggans köttfärslimpa med bacon" från igår som dagens middag till hockeymatcherna Växjö-Luleå och Färjestad-Frölunda.

God Natt!

Inga kommentarer: