söndag 14 september 2014

Söndag 14/9

God Kväll!
 
En solig och fin morgon gjorde att jag bestämde mig för att ladda en tvättmaskin och hänga tvätten ute. Som väntat var det inga problem med torkningen.
 
Under förmiddagen gjorde jag mitt val och röstade i Folkets Hus. Av valvakan att döma räckte inte min röst till, det hade fordrats många fler.
 
En tur till Filipstad och ett besök hos Susanne och Sten-Åke.
När jag var 8-10 år har jag ett minne av att min mor hade gröna tomater som tillbehör till kötträtter. Eftersom jag tyckte att detta var gott tror jag att jag fortfarande skulle gilla detta. Har hittat recept på syltade tomater, som jag tror att det var. Plockade ca ett kilo gröna tomater och gjorde några burkar. Nu är det bara att vänta någon vecka och smaka och se om det är som jag kommer ihåg det.

God Natt!

Inga kommentarer: