fredag 20 februari 2015

Fredag 20/2

God Kväll!

Ett grått, milt och trist väder. Passade bra för tvätt, städning, blomvattning och betalning av restskatten för förra året.
Senast jag var och handlade och inte visste vad jag skulle ha för mat fick jag syn på ett litet fint vitkålshuvud. Jag kände smaken av vitkålsstuvning i munnen, så idag blev det, tillsammans med några skivor Hissas korv, dagens lunch. Smakade lika bra som jag känt det. Ibland är det enkla gott nog.

Under kvällen såg jag Västerås-BIK. BIK hade ledning med 2-0 fram till en minut var kvar av andra perioden, då det blev 2-1. I tredje periodens sista minuter gjorde Västerås två mål. Det sista efter onödig utvisning av Björklund. De vet att Västerås är bland de bästa i PP, likväl tänker man sig inte för.

Filipstad spelade andra matchen mot Guldsmedshyttan i kvalet och vann med 8-7 i förlängning.

Nu är det Varg Veum resten av kvällen.

God Natt!

Inga kommentarer: