lördag 21 februari 2015

Lördag 21/2

God Kväll!

Vid 11-tiden åkte jag in till Filipstad och hämtade upp Susanne och Sten-Åke. Vi var inbjudna på förmiddagskaffe med tårta för att i efterhand fira Stefans födelsedag. Det blev fullt hus hos han och Sofie.
Strax före 13..00 åkte jag vidare till Kvarnen för vernissage. Det var Per Schµtser som började sin utställningsperiod.
Konstnären i samtal med några besökande.

Konstnären var en trevlig man som gör, enligt mitt tycke, mycket sevärda tavlor som alla intresserade bör gå och titta på. Jag har sett ut en favorit. Eventuellt blir det ett tillägg till mina övriga, men då ryker en semesterresa.

Strax efter jag kom hem blev jag inbjuden på middag hos Ingegerd och Roland. Det var Lars-Göran Hellman och jag som blev bjudna på en trerätters samt några timmars trevlig samvaro.

God Natt!

Inga kommentarer: