onsdag 25 februari 2015

Onsdag 25/2

God Kväll!

Fortfarande en mulen och mild dag.
Började dagen med lite pappersarbete för Invest. Sent 11-kaffe i väntan på herrarnas 15 km fritt i skid-VM. Johan Olsson startade först av svenskarna. Han hade bra skidor i de blöta spåren och kom in som ledare. Undan för undan ramlade konkurrenterna bort och han vann guldet. Närmast blev det franskt och på tredje plats kom första norrmannen. Som fyra kom Hellner.

Kom att tänka på att jag hade mina robotar i källaren och att de stått länge, så jag kopplade in laddaren och satte en av dem på laddning.

Eftersom jag har halt och isigt på gårdsplanen plockade jag in två hinkar och skyffel i bilen. Jag hade för mig att det skulle finnas sand att hämta vid kommunens förråd i Nykroppa. Åkte förbi, men såg inget.

Åkte in till Filipstad för att handla. Tittade in hos Susanne och innan jag åkt vidare kom Sten-Åke hem, så det blev en kaffefika. Skippade handlandet till senare under veckan och tog vägen förbi Filipstads sandhög för privat bruk. Sten-Åke hade talat om var den fanns och i bilen fanns fortfarande skyffeln och hinkarna. Nu har jag i alla fall en sträng ner till brevlådan och närmast huset.

Susanne skickade med mig papperskopior på 99 tavlor som hon fotograferat hos mig. Det finns ytterligare några som står i garderoben. Meningen är att jag skall katalogisera dem och tala om var, när och hur de kommit i min ägo.

Kvällen har innehållit, hittills, Sveriges Mästerkock och hockeymatchen Linköping-Växjö, 2-0.

God Natt!

Inga kommentarer: