fredag 3 augusti 2018

Fredag 3/8

God kväll!

När jag satt med tidningarna och frukost-tv:n kom "snickarn" på besök. Han kom för att hämta ett fönster där han skulle byta en ruta. Jag har väntat på honom under ett par års tid. Nu gjorde han ett avbrott i sitt målningsarbete hemma under tiden som solen flyttade sig. Troligen var det en duva som blivit skrämd och flugit in i rutan så att den sprack. Det var en granne som tidigare hade duvor och de älskade att komma till mig och äta av fågelmaten.
Någon timma senare kom han tillbaka med fönstret och nu blir det målning för mig.

Tyckte att jag skulle åka in till Filipstad och äta och få lite ombyte av maträtter eftersom det nu i värmen blivit lite ensidig kost. Valde Köket. Kan inte påstå att det var någon gourmetmiddag jag bjöds på.
Passade samtidigt på att åka till färgaffären och köpa takfärg till de två rummen som jag förberett för målning. Möttes av en ung tjej som verkade veta vad jag behövde.

God natt!

Inga kommentarer: