tisdag 28 augusti 2018

Tisdag 28/8

God kväll!

En dag som ägnats åt att plocka ihop papper,tidningar, flaskor och burkar och åka och slänga i containerna. Det bara samlas och samlas. Likaså alla plastflaskor som skall pantas.

Snart är det jul igen! Idag hade jag första jultidningsförsäljaren här, ung pigg tjej i 10-årsåldern. Jag känner igen mig sen tiden då jag sålde och köper gärna av dem som anstränger sig och åker runt.

Jag är med i en bokklubb och nu hade jag glömt att avbeställa månaden bokpar och nu är de på väg. Det riktiga hade ju varit att man fick bekräfta ett köp om man ville ha böckerna, nu måsta man avbeställa om man inte vill ha inom ett visst datum. Dessutom gillar jag inte systemet med två böcker. Om man inte vill ha den ena kan man inte avbeställa enbart en. Är nog snart dags att avbeställa abonnemanget.

God natt!

Inga kommentarer: