torsdag 30 augusti 2018

Torsdag 30/8

God kväll!

Till Karlskoga för Rotarymöte. Dagens föredragshållare kom inte beroende på vård av sjukt barn. Nu kunde en av våra medlemmar en del om det som skulle berättas, framtidskontrakt. Detta gjorde han mycket bra. Det handlar om att utse en person som får fullmakt att sköta ekonomin om man skulle bli sittande utan möjlighet att själv klara det. En annan medlem berättade om blodomloppet, ett motionslopp.

Det var en ljum, stilla och fin sensommarkväll och jag fick för mig att lägga i kräftburar under natten. Jag lägger i från land runt båthuset och i närheten. Denna gång blev det sju burar som hamnade i vattnet.

När jag gick till ett av ställena sprang jag på dessa svampar. Fina och utan mask. Det blir nog en runda i morgon för att se om det finns fler i närheten.
God natt!

Inga kommentarer: