fredag 7 juni 2019

Fredag 7/6

God kväll!

Fortsatt högsommarväder men idag någon grad svalare och mer lämpligt arbetsväder.
Gräset växer för fullt där man önskar att det inte skall växa. Jag har problem med min åkklippare som jag brukar använda till vägkanterna och stigarna till sjön. Knivarna slår i skyddet så jag behöver antagligen plocka isär och se vad problemet är. Nu fick jag istället ta den andra klipparen. Den är ju självgående men man måste ju gå med och köra. Det blev några svettiga rundor. Jag delade upp så jag tog vägarna först och efter en fikapaus blev det stigarna till sjön.

När allt var färdigt var det dags för lunch som blev så enkelt det kan bli. Grillade ett par korvar och till det Rydbergs Potatissallad.

Under eftermiddagen ringde lillasyster och vi hade ett långt samtal där vi bl.a. ventilerade våra ålderskrämpor. Ett ämne man inte kommer ifrån numera, åtminstone om man pratar med någon i samma ålder.

Åskan mullrade ett tag under eftermiddagen och det kom några droppar. Mätaren visade inte mer än knappt en halv millimeter. Åskan var långt borta och närmade sig aldrig.
Första rosorna på gång.

God natt!

Inga kommentarer: