lördag 15 juni 2019

Lördag 15/6

God kväll!

Idag, finaste sommardagen på hela året, skulle jag jobba på muséet Kvarnen. Den aktuella utställningen just nu är gruvstrejken i Persberg för 150 år sedan. Den har inte pågått så länge så därför kom det 19 besökare under mina fyra timmar. Det är rekord för mig. Annars brukar det vara max en handfull besökare.

Under förmiddagstimmarna gick jag runt i trädgården och (som Ferdinand) bara njöt och luktade på blommorna.
Skickar med några bilder under min vandring. Tänk er dem i verkligheten.
 Börjar blomma vid entrén.
 Min rhododendronkulle.

 Rosenbuske vid altanen.
 Daglilja och Hosta på baksidan.
 Ett par av fyra krukor på altantrappan.

 Min största och äldsta rhododendronbuske.
Några av mina pioner som börjat knoppas.

God natt!

Inga kommentarer: