måndag 3 juni 2019

Måndag 3/6

God kväll!

Vaknade i morse av smattrande regn. Under senaste dygnet har det kommit knappt 8 mm.

Under förmiddagen åkte jag till Filipstad för att köpa jord till växthuset. Ju närmare Filipstad jag kom desto mer regnade det. Fick mina jordsäckar och passade samtidigt på att köpa med ett par extra gurkplantor. Nu har jag planterat 4 av vardera av tomater och gurka. Fram i sensommar blir det till att äta gurka och tomater i stora mängder.

Efter planteringen var det dags för gräsklippning igen av mina ytor. Måste ju försöka att hänga med robotarna. Ganska hög temperatur gjorde att svetten lackade.

Under eftermiddagen kom Stefan och Sten-Åke och körde in de sista vedkubbarna från björkarna de tidigare fällt.

Nu är det dags att samla nya krafter till morgondagens gympapass.

God natt!

Inga kommentarer: