torsdag 6 juni 2019

Torsdag 6/6

God kväll!

Efter frukosten åkte jag till graven och bytte blommor till knölbegonia. De tidigare tog jag hem och satte i en kruka. Knölbegonia hade jag förra sommaren och de trivdes och växte.

Idag kändes det som att det var dags att ta fram och placera sommarmöblerna på verandan. Det får nog bli en ny omgång med dynor i sommar.

När jag gick ner till sjön för att kolla vattentemperaturen tog jag med mig kameran för att försöka få en bild på måsungen som jag sett för någon dag sedan. När jag kom ner var det två ungar som spatserade ut ur boet och ställde upp sig för fotografering. Måsen lägger tre ägg och vem vet, det kanske dyker upp ytterligare en.
Vattnet hade nått 20 grader så det är snart dags att montera badstegen. Fem grader till och det är godkänd badtemperatur.

God natt!

Inga kommentarer: