lördag 21 september 2019

Lördag 21/9

God kväll!

Idag hade jag höstens första arbetspass av två vid Kvarnen. Första två timmarna var heltrista, inte en enda besökare. Sedan dök det upp fyra besökare ganska tätt. Två av dem kom utifrån och när damen frågade om jag kom från Västergötland visade det sig att de hade vistats i Alingsås en hel del, åtminstone mannen som hade besökt sina farfar där under barnaåren. Nu var han drygt i min ålder så det var ett tag sedan.
Därefter kom en norska och ville hämta en tavla hon köpt. På tavlan var förutom motivet även skrivet en dikt av Ferlin. Hon hade som barn varit med i en sångkör där de sjöng denna. Som vuxen var hon sångerska och hade fortfarande sången med när hon var ute på turné. Vet ej, kanske skulle jag känt igen namnet?
Sista timmen gick ganska fort för då började hockeymatchen Brynäs-Färjestad som jag kunde se första perioden innan jag slog igen för dagen.

Utställare var Jane Hein från Karlskoga. Hon hade sålt ganska många tavlor av varierande motiv. Sista utställningsdagen är i morgon och sedan kommer en konstnär från Öland.



God natt!

Inga kommentarer: