måndag 30 september 2019

Måndag 30/9

God kväll!

Började dagen med besök på vårdcentralen för att lämna ett par rör blod. Det är årets cancerkontroll som görs varje år efter behandlingen. I början var det halvårsvis och rapport hos läkare. Sedan blev det årsvis och resultat från sköterska per telefon. Från i år blir det resultat per brev. Mindre och mindre personkontakt.

När jag hade bytt om för att gå ut och röja kom det några regndroppar så jag gick in igen och började plocka ihop tidningar och emballage och tog en tur till återvinningen.

Det kom inte mycket regn, men jag bytte arbetsuppgift. Tog mig an hängrännorna på uthuset. Det var mycket löv och fröer som hade samlats och svinkallt om fingrarna blev det.

Under kvällen har det blivit en del friidrott med finalen i diskus. David Ståhl kan nu titulera sig världsmästare. Såg också en del av Degerfors match mot Syrianska. En Degerforsvinst med 2-0.

Började titta på Johan Falk, men såg att den håller på till tjugo i ett och i morgon är det gympa så jag skippade filmen.

God natt!

Inga kommentarer: