tisdag 3 december 2019

Tisdag 3/12

God kväll!

Klockan 15.00 skulle jag infinna mig hos lillebror Janne för att fira min 80-årsdag. En present som jag fick av bror och syster för snart 10 månader sedan. Vi började med en kopp kaffe i Filipstad före start till Karlstad. Jag tänkte att nu var det nog ett besök i restaurangen på Löfbergs Arena och en FBK-match. Det var bara det att de spelar ingen match på tisdagar, åtminstone inte denna veckan. Efter parkering blev det besök på Restaurang Frost eller något liknande.
Det blev en tre rätters. Hade jag vetat att det blev så mycket i lilla magen hade jag skippat förrätten.

Därefter en kort vandring till Scalateatern där The Refreshments med gästartisterna Baskery, tre tjejer, hade sin julshow. Det är ett gäng från Gävle med riktig rockmusik och som jag tidigare sett live på en julshow för cirka 15 år sedan. Det var fortfarande bra och riktigt ös. Den som väntar på nåt gott!

Stort tack för presenten och
God Natt!

Inga kommentarer: