lördag 4 januari 2020

Lördag 4/1

God kväll!

Vid ett-tiden åkte vi till busstationen i Karlskoga för att Gudrun skulle resa till Västerås och i morgon fortsätta till Uppsala och någon dags barnpassning. Det är inte lätt att i dagens Sverige ha barnbarn eftersom mormor och farmor har fullt upp med barnvaktande.

Jag skyndade mig hemåt efter att avlämnat damen. Trodde jag skulle missa en del av matchen mellan Sverige och Ryssland eftersom den skulle börja kl.14.00. Jag hade gott om tid för första timmen var det bara prat och jag kunde se hela matchen. Började bra med 1-0 till Sverige redan efter någon minut. Med utvisningar var Ryssland snart ikapp. Matchen slutade 4-4 och i förlängningen var det Ryssland som gjorde avgörande målet. Det får anses som rättvist och i match om tredje pris möts Sverige och Finland efter att Kanada utklassat Finland.

God natt!

Inga kommentarer: