fredag 10 april 2020

Fredag 10/4

God kväll!

När jag satt vid datorn och tittade efter nyheter hörde jag ett par som pratade utanför. Tittade ut och såg Sten-Åke och Stefan som skulle börja att såga upp de nerblåsta träden.
Eftersom det var fint väder gick jag ut och fick fart på min rishög.

Vid lunchtid hade vi avslutat arbetet och tillsammans med Sten-Åke och Susanne tog jag en fika innan de återvände till stadens brus. Susanne hade levererat veckans inköp. När de lämnat anlände Gudrun i bilen.
 Brasan tog sig snabbt i de torra grenarna.
 Även i år lyckades elden hållas inom tänkt område.
 Efterhand fylldes brasan på med gran- och tallris efter Stefans sågning.
 Ungefär en tredjedel har sågats upp innan det var dags för Stefan till ny uppgift.
Både granen och tallen var kraftiga bitar.

God natt!

Inga kommentarer: