torsdag 30 april 2020

Torsdag 30/4

God kväll!

Idag hade jag väntat mig ett lugnt och behagligt gympapass. I helsike heller! Det blev ett riktigt tufft pass. Enligt min medgympare det hårdaste passet på länge.

Numera har jag aldrig bråttom när jag kör bil. Jag ställer in farthållaren på den hastighet som gäller. När jag idag tuffade iväg i 80 km/tim, hastigheten som gäller mellan Karlskoga-Storfors, kom en bil och körde förbi mig. Strax efter kom en polisbil i kanske 100 km. Efter ungefär en kilometer slog de på blåljusen.
När jag kom till Storfors gjorde jag en avstickare till Ica och köpte grädde för jag skulle göra en kycklinggryta när jag kom hem. Mycket glest med folk, knappast någon. Körde bakvägen därifrån och kom ut vid rondellen. Då stod det två polisbilar med blåljuset på och en bil med öppen baklucka och dörrar. På gräsplanen vid sidan om låg tre-fyra "banditer" på magen med händerna knäppta bakom huvudet. Bilen påminde om den som kört förbi mig. Om det var ett riktigt ingripande eller övning har jag ingen aning om.

God natt!

Inga kommentarer: