torsdag 9 april 2020

Torsdag 9/4

God kväll!

Solig, men lite kylig morgon.

Gympa med 15 minuter cykling, 1 km stakning och fem minuter löpband och därefter intervall med attackcykel och TRX-band. Lite mage som avslutning och sedan var det bara att sätta sig ner och pusta ut före dusch och frukost.

På hemvägen tog jag vägen förbi Däckson och bytte till sommardäck.

Idag testade jag brandlarmet helt oavsiktligt. Hade lagt fett i stekpannan och glömde bort för annat som jag gjorde samtidigt. När jag kände att det luktade os tog jag bort pannan och hoppades alarmet inte skulle gå igång. Hann knappt tänka tanken förrän ett hiskligt tjut startade och samtidigt skrek det i hallen: Brandvarning. Larmet sitter i serveringsrummet som ligger närmast köket. Jag sa till personen i talapparaten att allt var OK och att jag skulle slå ifrån. Larmet är helt tillförlitligt och behöver inte mycket rök för att gå igång kunde konstateras.

God natt!

3 kommentarer:

lotta sa...

Bra med larm 😊🙏 och om du inte handlar så är det bättre med träning hemma 😎😘 bara omtanke inte tjata 😂😊

S-O Svensson sa...

Larmet kom efter att jag fixat det, men visst är det bra för en gammal man.

lotta sa...

Bra för alla med brandlarm 😉