fredag 13 november 2020

Fredag 13/11

 God kväll!

Efter tidningar och frukost blev det ett pass med röjsågen. En tankfyllning räckte inte till det jag tänkt mig så efter att ha pausat med kontroll av posten fick det bli en omgång till. Nu har jag röjt det som jag tänkt mig. Det är mindre än tidigare år men jobbet har blivit mer ansträngande med åren. Nu får sågen hänga i uthuset såvida det inte blir ett fint arbetsväder och det rycker i arbetstarmen.

Hade plockat fram en kotlett som jag tänkte steka efter arbetet. Kände att jag ville ha lite extra så jag tog fram ytterligare en ur frysen och gjorde "Gretas fläskkotletter i ugn". Hämtade en flaska vin från källaren och tog ett glas till måltiden.

Kvällens tv-tittande blev Doobidoo och glimtar från Skavlan och matchen Södertälje-MODO. Jämn match i två perioder sedan klar seger för Södertälje. Morgondagens match Kristianstad-BIK är uppskjuten eftersom Kristianstad har ett flertal Coronasmittade.

God natt!

Inga kommentarer: