måndag 16 november 2020

Måndag 16/11

 God kväll!

Mulet, men med en temperatur på ca 10 grader. Mitt i november!

Fick ett meddelande från min amerikanske broder. Han hade fotat termometern för att visa att där var det minsann varmt. Han var vid god vigör och ingen coronakänning.

Idag blev det en omgång med lövblåsen. Stefan har ju kört allt i trädgården men jag kompletterade med att blåsa bort löven på stigarna ner till sjön. Eftersom det inte blir mer sittande på verandan tog jag in korgmöbeln till förvaring i uthuset.

På tv:n har det mest varit om de nya restriktionerna för att hindra coronasmittan. Först nämns gymmen. Skulle vara intressant att veta om det uppstått någon smitta på något gym. Åtminstone hos oss är det väldigt glest och dessutom spritas det både före och efter att man tagit i redskap. Tror inte att Löfven och kompani besökt insidan av ett gym. Tycker att de skulle koncentrera sig på kollektivtrafiken istället. Varför inte rekommendera att munskydd skall användas även om man inte tror att det har någon betydelse.

God natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Jag håller med ang gym. Det går inte att dra lilla nora i jämförelse med örebro friskis och svettis. Jag har varit helt själv de senaste gångerna ... hur kan jag bli smittad då ? Men det är väl bara att lyda och träna naturligt 😉 kram och va rädd om dig