fredag 27 november 2020

Fredag 27/11

 God kväll!

Nu har det kommit lite vinter. Under dagen rimfrost på gräsmattorna hela dagen och en stor sol på himmelen.

Efter frukosten med alla tidningarna, FT, KT, NWT och Dagens Industri som jag har lör- söndag, var det dags att plocka fram adventsstakarna. I år har jag placerat dem i fönstren mot gatan, så i år blir det endast nio stycken såvida jag inte får för mig att placera ut ytterligare någon. Hittills bara hälften mot normalt.

Tittade på skidsprinten där de svenska tjejerna knep samtliga pallplatser. Till lunch gjorde jag lövbiff á la Prins Bertil. Mätt och däst satte jag mig framför tv:n. Slumrade till och väcktes av telefonsignaler i mängd. Det var Thomas som ringde och kollade läget. Sofia hade fått en mindre besvärande coronasmitta och var bra igen. Själv höll han på att värma vattnet i badtunnan till sig och Laila för ett kvällsbad.

Under kvällen var det dags för hockeymatchen BIK-Vita Hästen. Det var en ganska tam match som slutade med seger för BIK med 1-0. Målet gjort i första perioden.

God natt!

Inga kommentarer: