fredag 5 februari 2021

Fredag 5/2

 God kväll!

Efter frukosten var det ut till bilen och försöka få upp tanklocket. Försökte med hårtork, varm vattenpåse, koncentrerad spolvätska som sprutades in i luckans springor. Allt med samma negativa resultat. Ringde och diskuterade med Sten-Åke. Han föreslog att han skulle höra med Sofie om vi kunde ställa bilen i deras garage. Åkte dit och det var precis att bilen gick genom garageporten. Jag fick köra in sidospeglarna för att komma in. Vid 4-tiden ringde Sten-Åke och hämtade mig så nu är bilen tankad för en månad framåt.

Detta djur besöker mig minst en gång om dagen. I går gick han och slickade i sig nerfallna fågelfrön under en timmes tid. Det kan inte vara mycket till mat. Är kanske smaskigt.

Under kvällen blev det rn blandning med bl.a. hockey mellan Björklöven-Timrå. Seger för de förstnämnda med 3-2. Såg även en del av På Spåret innan jag övergick till den tredje av de fyra nya Beckfilmerna. Denna var betydligt bättre än den förra. Eventuellt fortsätter jag kvällen med Carina Bergfeldts talkshow som jag spelat in.

God natt!


2 kommentarer:

lotta sa...

Gott det löste sig 👍🤗

S-O Svensson sa...

Ja det var en lättnad.