tisdag 16 februari 2021

Tisdag 16/2

 God kväll!

Första dagen med vettig morgontemperatur, omkring 6 minus. Kändes ganska behagligt när jag hämtade tidningarna.

Ett riktigt tufft program på gympan. Det började med intervall på motionscyklar, vilket är jobbigare än på spinningcyklarna som vi inte kan använda nu eftersom den salen är avstängd. Troligen p.g.a att så få får vistas i den samtidigt och då blir det för dyrbart med instruktör och städning etc. Fortsatte med styrka och mage innan det var dags för frukost. Idag fick vi förutom smörgåsar även en semla. Jag delade min med en annan för både macka och hel semla blev för mycket.

På vägen hem köpte jag med mig ett par semlor eftersom det var städdag. Städhjälpen hade bytt mattor i sovrum och tv-rum samt köket till mer vårlika färger.

Under eftermiddagen kom Susanne och Sten-Åke med veckans Ica-inköp efter att hon slutat förmiddagsskiftet. Hon byter till eftermiddagsskiftet i morgon och då passade det bättre idag. Då blev det ytterligare en semla eftersom de hade med sig det till fikat. Nu får det vara slutätit av semlor för i år. Hon hade med sig en hudsalva eftersom jag har fått så torr hud och det kliar och jag river. Skall smörja på och se om det blir bättre.

När jag satt och tittade på den nya silvermedaljen i skidskytte för damer ringde min bankkontakt och meddelade att han kommer att ta pension i sommar. Jämngammal med Susanne. Snart har man alltså ungar som är i pensionsåldern.

God natt!

Inga kommentarer: