måndag 8 februari 2021

Måndag 8/2

 God kväll!

Upp tidigt för jag skulle in med bilen på service. Den skulle lämnas klockan sju eftersom det var en stor service med flera oljebyten. Innan de kunde byta olja skulle den stå och komma upp i rätt temperatur. De hade ingen bil att låna ut så jag plockade med mig en macka och en bok eftersom jag skulle vänta till bilen var klar vid 12-tiden. När jag hade satt mig tillrätta i sittgruppen vid kaffeautomaten utanför platschefens kontor ropade han in mig och erbjöd mig hans tjänstebil. Lite dividerande och sedan lämnade jag med hans bil, en VW, modell T-roc. En liten och högre bil. Redan vid 8-tiden var jag hemma igen och då hade jag också fyllt i några liter bensin för att täcka min resa.

Vid halv tolv-tiden fick jag signal om att bilen var klar. Åkte in och vid ett-tiden var jag hemma igen. Bra med hyggligt folk.

God natt!


Inga kommentarer: