söndag 14 februari 2021

Söndag 14/2

 God kväll!

En födelsedag med samtal från syskon, ungar plus en massa sms och hälsningar via Facebook. Idag sprids ju ens födelsedata genom en massa olika medier. Det kommer även grattis från firmor och presentkort att använda vid köp inom en viss tid.

Vid lunchtid hade jag besök av Susanne och Sten-Åke. De hade fixat med sig en smörgåstårta plus vanlig tårta. Under tiden vi åt kunde vi se hur det i jaktstarten för skidskyttar blev en silvermedalj i herrklassen. I damklassen däremot blev det inga medaljer efter ett dåligt skytte.

När jag under sen eftermiddag tittade på matchen Vita Hästen-BIK hade jag haft besök av Thomas. Tydligen hade jag haft tv-ljudet ganska högt för jag hade inte hört när han ett flertal gånger ringt på. Han ringde och talade om att han hade lämnat en nyrökt älgbit ute på verandan. Det fick bli en kvällsmacka med ett par skivor. Smakade mycket bra. Vem vet, kanske han tar upp konkurrensen med Hissas.

 

Lite vid sidan om  har det även blivit ett guld i 10.000 meter skridsko och dessutom världsrekord. En sport som i Sverige nästan legat nere under några år.

God natt!




Inga kommentarer: