fredag 28 januari 2022

Fredag 28/1

 God kväll!

Nollgradig morgon och klart. Ute har jag det jättehalt. Vid halv niotiden gick jag ner för att hämta tidningarna. Lådan var tom och det var bara att gå upp igen. Väl uppe kom givetvis tidningsbilen. I vanliga fall är han här före halv sju. Det var bara att kravla sig ner för backen igen. Det är besvärligt att ta sig ner. Det går bättre när man skall upp.

Stoppade tvättmaskinen full. I väntan på att den skulle bli klar tog jag trappstegen och gick upp till toaletten där lampan gick när jag skulle tända den. 

Hade ett tag tänkt åka in till Nobelhallen eftersom BIK hade match mot Modo. Nu skulle matchen inte starta förrän 20.30 och då tyckte jag att det skulle bli för sent. Skulle inte vara hemma förrän vid 24-tiden. Det blev en tuff och stundtals grinig match. Första perioden jämn och 1-0 till Modo. Andra perioden var bara 20 sekunder när BIK kvitterade och strax efter tog ledningen och vann perioden med 4-1. I tredje perioden gjorde BIK ytterligare ett mål i tom kasse. Seger med 5-2. Nästa onsdag möts de igen på bortaplan.

God natt!

Inga kommentarer: