onsdag 26 januari 2022

Onsdag 26/1

 God kväll!

Mild och solig dag men ganska blåsig.

Arbete vid datorn i lugn takt. Under eftermiddagen var jag i valet och kvalet om jag skulle åka och göra veckoinköpet. Kylskåpet visade inget större behov men på eftermiddagen fick jag för mig att jag skulle åka, mest för att fördriva tiden. Gick ut till bilen men nu hade det blivit nollgradigt och kommit is på rutorna. Eftersom jag inte hade satt på värmen innan jag gick ut stängde jag av bilen och gick in igen och bestämde mig för att jag handlar i morgon i Storfors på väg från gympan. Gick in och letade upp en ganska skaplig film. Slutade lagom till kvällens hockeymatch.

Kvällens match var mellan BIK-Björklöven. Det var en jämn match med två bra målvakter. Första perioden vann Björklöven med mål när det återstod 6-7 sekunder av perioden. Andra perioden spelade man 1-1 och tredje perioden var bara 15 sekunder gammal när BIK kvitterade till 2-2. Detta stod sig tiden ut och det blev förlängning där juniorVMspelaren Stakkestad gjorde slut på det hela med målet 3-2, alltså BIK-vinst.

God natt!

Inga kommentarer: