onsdag 12 januari 2022

Onsdag 12/1

 God kväll!

Redan på morgonen var det strax över nollan och temperaturen har legat på någon grad plus hela dagen.

Under förmiddagen följde jag större delen av dagens partiledardebatt. Fortsatte med lite datauppgifter. Under eftermiddagen ringde Stefan och då blev jag påmind om att det var skidskyttesprint. Slog på tv:n och såg då att Elvira Öberg hade vunnit klart. Tre andra svenskor låg runt tionde plats.

Under kvällen var det dags för matchen BIK-HV71. BIK vann första perioden med 2-1. Motståndarmålet kom till genom slarvspel i egen zon. I andra perioden var HV klart bättre och vann den med 2-0. Tredje perioden vanns av BIK med 2-0 efter klar uppryckning. BIK ligger nu på tredje plats och HV ligger kvar på första platsen. Ny match på fredag och söndag. Jag såg matchen hemma eftersom jag var osäker på vilka regler som gäller nu. Man säger att de som har säsongsbiljetter är säkra på att komma in men jag ville inte chansa..  

God natt!

Inga kommentarer: