onsdag 5 januari 2022

Onsdag 5/1

 God kväll!

Mulen morgon med någon minusgrad. Senare klarnade det upp samtidigt som det blev kyligare.

Under förmiddagen åkte jag till kyrkogården och tände ett ljus. Fortsatte till Ica i Storfors. Jag brukar veckohandla i Filipstad på onsdagar men eftersom jag inte skulle ha något speciellt och endast lite påfyllning valde jag den närmaste Ica-butiken.

När jag kom hem blev jag sittande vid tv:n och när Stefan knackade på tog det ett tag innan jag uppfattade att det var någon som ville in. Han hade varit i Gammalkroppa och hjälpt sin far och på hemvägen hälsade han på.

Vid 17-tiden var jag bjuden på middag hos Laila och Thomas. Det var en riktig kalasmiddag med lutfisk och ostkaka med hjortronsylt till dessert. Efter ca tre timmar vände jag hemåt proppmätt och belåten.

God natt!


Inga kommentarer: