söndag 4 september 2022

Söndag 4/9

 God kväll!

En ganska solig dag men kylig, åtminstone under förmiddagen. Hade haft kontakt med Tedenrud och eftersom vädret var som det var kom han vid 10-tiden för besök på Oxhälja. Nästan samtidigt anlände Åsa och Erik. Erik var ute och raggade kunder för köp av jultidningar. När jag klarat av tidningsbeställningen körde vi in till Filipstad. Hittade en parkeringsplats och gav oss ut på marknaden. Det blev inga större affärer. Jag köpte endast en burk honung av mannen från skogen, Långkvist. Det är det vanliga inköpet. Jag tror inte att jag börjat på förra marknadens burk ännu, men man måste ju gynna det lokala.

Efter någon timmes travande åkte vi mot Nykroppa och stannade till vid Prästbäcken och tog dagens lunch. Fortsatte hem för kaffe på maten innan Tedenrud återvände till Karlstad.

För min del blev det TV med Finnkampen och fotboll mellan Häcken - Degerfors, där de senare lyckades knipa en poäng genom att spela 2 - 2 mot serieledarna.

I helgens cup med BIK inblandat blev det förlust mot Södertälje med 4 - 1. BIK tog andraplatsen av de fyra lagen.

God natt!

Inga kommentarer: