fredag 30 september 2022

Fredag 30/9

 God kvä'll!

Mulen och kylig morgon. Molnen lättade och jag gick ut och plockade i trädgården. Hade kvar en del planteringsjord som jag fyllde på i en rabatt.

Jag hade köpt nötfärs för att göra en rätt som jag sett i en tidning. Det fattades en del ingredienser så därför tog jag hälften av färsen och gjorde en mindre kålpudding. Den andra halvan får bli biffar eller det den var tänkt till.

Strax före 18-tiden komSten-Åke. Han skulle följa med och titta på BIK:s första hemmamatch för säsongen. Det var Västervik som var på besök. BIK vann med 4 - 0 (2-0, 1-0, 1,0). Tre mål när de spelade 5 mot 4 och ett mål när de spelade 4 mot 5. Det borde blivit ytterligare något mål för BIK var klart bäst. Premiärmatchen sågs av 2.628 besökare.

God natt!

Inga kommentarer: