lördag 1 oktober 2022

Fredag 1/10

 God kväll!

Torrt och hyfsat väder. Bestämde mig för att det var dags att ställa in den större möbeln som stått på verandan. Jag brukar köra  möblerna med 4-hjulingen och gick därför för att hämta den. Batteriet var heldött. Det är ju bara någon månad gammalt och jag har tidigare kört i fem år utan att ladda. Eftersom jag inte ville bära möblerna då de är ganska tunga tänkte jag på skottkärran. Efter mycke möda och stort besvär lyckades jag få fram den där den stod längst inne i vedskjulet. Den tillhör inte den moderna lätta modellen utan är en rejäl kärra med tjock järnplåt. Nu står i alla fall möblerna i uthuset och kommer inte att plockas fram någon mer gång. Det får räcka med den mindre möbel jag har. Den större har knappt använts en enda gång i sommar. Sitter vi ute och äter får det bli på altanen på baksidan.

Under dagen blev det diverse idrott. Först hockey mellan Timrå - Färjestad där de senare vann med 4 - 2. Därefter Degerfors i fotboll som mötte topplaget Djurgården. Degerfors spelade bra och tog ledning med 1 - 0 i första halvlek. I andra halvlek fick de hjälp av Djurgården som genom ett misstag i försvaret gjorde självmål och i slutet gjorde Degerfors ytterligare ett mål och vann därmed en skrällseger med 3 - 0.

TV-kvällen har avslutats med Doobidoo om det inte dyker upp någon bra film.

God natt!

Inga kommentarer: