fredag 28 oktober 2022

Fredag 28/10

 God kväll!

Grått väder men milt. Frukost med flera tidningar och tv-nyheter.

Laddade en tvättmaskin eftersom jag under gårdagskvällen råkade spilla kaffe på jeansen när jag halvlåg i fåtöljen och tittade på tv:n.

Satt vid datorn under förmiddagen och beställde en kaminfläkt som jag skall prova när jag eldar i öppna spisen. Borde kunna använda den där för att få ut värmen från spisen istället för att den skall försvinna rätt ut i skorstenen. Om inte annat kan den säkert funka i köket med vedspisen.

Som sagt, vitkål kan man använda på olika sätt. I dag testade jag med att blanda rivna morötter med vitkål och fylla på med 1-2-3 lag. Smakade bra och inte sista gången jag gör det. 

Kvällspasset vid tv:n var matchen mellan Almtuna och BIK. Första perioden spelade BIK ganska bra och vann också perioden med 2-0. I andra kom de ut och trodde tydligen att matchen var vunnen för nu blev det ombytta roller och Almtuna kvitterade. Det såg länge ut som matchen skulle gå till förlängning men då fick BIK in ett mål. Det dömdes bort eftersom domaren hade varit för snabb med pipan och blåst för tidigt för straff. Straffen missades men när det var sista matchminuten fick BIK in 3-2 målet och lyckades bärga tre poäng.

God natt!

Inga kommentarer: