fredag 21 oktober 2022

Fredag 21/10

 God kväll!

Grattis till Charlotte på 53-årsdagen!. 

Gråmulen förmiddag. Blev bara en kort utomhusvistelse med att plocka in fontänen och rensa bort en del växter. Krukorna med pelargoner kommer att rensas närmaste dagarna och några av dem på entrétrappan får ljung planterat.

Stefan ringde och kollade om parabolen funkade efter justeringen. Jag kunde glädja  honom med att det fungerade perfekt.

Under eftermiddagen ringde jag Anitas brorsdotter Anna som hade ringt upp mig igår. Jag hade inte svarat då mobilen låg på laddning. Hon hade meddelat att det var hon som ringt. Om hon inte gjort det hade jag troligen inte ringt tillbaka. Hon ville komma på besök under kommande onsdag för att tända ett ljus på Anitas grav.

Under kvällen blev det hockey med BIK borta mot Östersund. Det blev en svår match med 1-0 i baken när tredje perioden började. Trots sju utvisningar med spel 5 mot fyra lyckades de inte få in ett enda mål. Efter halva perioden lyckades de dock spräcka nollan och i sista minuten fick de in 2-1 och vann därmed till slut. Ytterligare två på skadelistan blev det under matchen.

God natt! 

Inga kommentarer: