fredag 24 mars 2023

Fredag 24/3

 God kväll!

En mulen dag med duggregn hela dagen.

Gympan var flyttad till idag men jag skippade den eftersom jag räknade med att åka in till Nobelhallen under kvällen för BIK:s fjärde match mot Djurgården och jag tyckte att det var tillräckligt med en resa till Karlskoga. Nu blev det inte så då regnet gjorde att jag föredrog matchen framför TV:n. BIK gjorde sin bästa match i slutspelet men det räckte inte utan Djurgården vann den fjärde matchen också och därmed var det slutspelat för denna säsongen för BIK. Resultatet blev 5-3 till Djurgården efter de två sista målen i tom kasse. Tror att det till nästa säsong blir ett fåtal som kommer att vara kvar i laget. Tre är klara för SHL och flera får säkerligen inget nytt kontrakt. Det blir att lära sig en massa nya spelare under hösten.  Tidigare på eftermiddagen följde jag skidsprintstafetten där svenska  förstalaget i damklassen tog en övertygande seger.

Till lunch blev det kycklinglår och ris. Låren var inte marinerade så jag letade fram ett recept och det blev ganska bra med honung, chilisås, vitlök och kryddor.

Efter hockeyn slog jag över till fotbollsmatchen mellan Sverige och Belgien. Efter ett tag tänkte jag leta upp en film istället men fick höra att Zlatan skulle bytas in så jag stannade kvar. Belgien vann klart med 3-0. 

God natt!

Inga kommentarer: