onsdag 8 mars 2023

Onsdag 8/3

 God kväll!

En dag med sol och minus 8 grader under morgonen. Gick under dagen upp till minus 1 med fortsatt sol. Av det varnade snöfallet syntes inte ett dugg, tack o lov.

Under förmiddagen fick jag årets deklaration och jag passade på att redan idag beställa K-4. Jag har en del aktier liggande i Aktieinvest och där kan man få ut en färdig blankett till deklarationen.

När jag lämnade gympan igår tog jag vägen förbi Ö&B. Städerskan tyckte att jag skulle köpa en liten påse med Lecakulor till någon blomkruka. Jag hade tittat på Ica men inte hittat några så därför gick jag in och gjorde ett försök här. De hade inga små påsar så det blev en säck med 40 liter. Nu kan jag fylla sommarkrukorna när det är så dags. Idag när jag var på Ica tittade jag igen och såg att de hade 4-liters påse. Hade missat det tidigare. Jag tog antagligen den för planteringsjord för de var väldigt lika. Glädjande var att literpriset var fyra gånger så högt på den lilla förpackningen.

Hade tänkt mig till Nobelhallen för att se matchen mot Kristianstad som kämpade för att slippa nedflyttningskval. Stannade hemma och det var tydligen lika bra då det var en dålig match utan tempo. Första perioden mållös och i början av andra 1-0 till BIK. Efter ett backslarv vid blå blev det 1-1 och när andra perioden var slut stod det 4-1 till gästerna. I tredje reducerade BIK till 4-2. Nu har BIK tagit stryk av samtliga bottenlag och vunnit över de bättre. Spelar man lika dåligt i kvartsfinalen har man inte där att göra. Förhoppningsvis är det mer kämpatakter då.

God natt!

Inga kommentarer: