onsdag 1 mars 2023

Onsdag 1/3

 God kväll!

En solig men kylig vårvinterdag.

Efter frukosten tog jag hand om tvätten som hängt på tork i torkskåpet. Därefter var det dags för herrarnas 15 kilometer i fristil. Som gissat var det norrmännen som tog hem det hela. Bästa svensk tog sig i mål som femma. 

Efter skidorna åkte jag in till Ica för att proviantera till mig och småfåglarna. Idag köpte jag vinterns tredje 20-kg säck med solrosfrön. När jag gick i affären ringde Susanne. De hade åkt till Nykroppa för att hälsa på mig. Nu blev det istället så att de återvände hem och jag åkte till dem på en kaffestund.

Under kvällen var det hockey på TV:n mellan Djurgården - BIK. Efter två perioder var ställningen 2 - 2 men när matchen var slut hade Djurgården vunnit med 5 - 2. Som vanligt var det två grova slarv plus ett mål i tom bur som förstörde. Hade motspelarna kunnat få assistpoäng skulle BIK:s båda Larssonbackar erhållit det. Två grova missar!

God natt!

Inga kommentarer: