fredag 12 maj 2023

Fredag 12/5

 God kväll!

Sommarvärmen fortsätter med flödande sol.

Vid 11-tiden kom posten och hade med sig strömkabeln till TV:n. Testade omedelbart eftersom jag trodde att det var boxen som var fel och var beredd att ringa upp igen. Men kundkontakten hade tydligen rätt för när jag skiftat kabel fungerade allt som det skulle. TV-kvällarna är räddade!

Glad och nöjd gick jag ut och krattade ihop ris på de två största gräsmattorna eftersom det snart är dags att släppa robotarna på bete. Tog en vilopaus före bortforsling av skräpet. Då plingade det till i telefonen. Det var Kvarnen som påminde om att jag har ett arbetspass i morgon. Något som jag helt glömt bort. Bytte om och åkte in och hämtade ut nycklarna. Hemma var det bara att byta om igen innan jag körde bort riset. Min hög växer och eftersom den inte blev uppeldad i våras har jag fått börja med en andra hög.

Tittade under kvällen växelvis på Masked Singers och första VM-matchen mellan Sverige och Tyskland där Sverige vann med enda målet.

God natt!


Inga kommentarer: