torsdag 25 maj 2023

Torsdag 25/5

 God kväll!

Sol och något kyliga vindar.

I går kväll låg jag och läste vid halv ettiden och jag hörde ett larm börja tjuta. Räknade med att det var en Robot eller bilen och gick ner för att slå ifrån det. I hallen fick jag kontakt via högtalaren med Verisure och tjejen sa att det var katten på bordet som startat larmet. Jag tittade runt men kunde inte se någon katt, däremot såg jag en blomkruka på golvet. Tänkte att det var den som ramlat och utlöst det hela. Gick och la mig och vid halv två var det dags igen och upp och pratade med Verisure. Hon skickade bildbevis på att det stod en katt på bordet i Gröna Rummet. Slog inte på larmet mer den natten. Hittade katten under en soffa i  rummet men jag vet inte om den hittade ett nytt gömställe eller tog sig ut eftersom jag öppnat dörren. Skulle haft gympa men skippade det och gick runt rum för rum och letade men fann ingen katt. 

Under förmiddagen blev det istället konversation med revisorn via mail. Hon hade börjat med Invests årsbokslut och deklaration. Har inte sett katten på hela dagen och ställde fram ett fat med mjölk för att se om hon skulle gå dit. Hittills har inget hänt så jag slår på larmet i natt också för är hon kvar och rör sig larmar det och då vet jag.

Under kvällen följde jag Degerfors - Hammarby. Oavgjort 2 - 2. Tittade också på kvartsfinalen mellan Lettland och Sverige där Lettland vann med 3 - 1 och Sverige försvann tidigt ur VM-turneringen.

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

En katt väljer sin ägare 🤣 kanske är den hemlös och valt dig? Känn dig utvald och ta chansen att börja tycka om dessa egensinniga djur 🥰😉😅😅😅 kramar /lotta