onsdag 10 maj 2023

Onsdag 10/5

 God kväll!

En riktigt fin sommardag. Det blev en körig morgon. Den började redan i går kväll då jag inte kunde få igång tv:n. Vaknade och gick upp vid halv sju och satte mig vid datorn för att ta reda på tel.nr till Allente. Kollade upp svar på olika frågor i kundservicen men hittade inget som stämde med mitt problem. Kunde inte starta boxen med fjärrkontrollen. Däremot om jag drog ur elkontakten och satte tillbaka den startade boxen och startade upp men när det var dags att starta bilden dog boxen. Tittade på klockan och då var den 10 i nio och jag skulle ta PSA-prov halv tio. Då blev det brått att få på sig kläderna och iväg. När jag åkt en bit mot Filipstad var det vägarbete med billots och det tog en rejäl tid men jag var framme med fem minuters marginal. Träffade i alla fall en trevlig sköterska innan det var dags att stå i kö på vägen igen.

Hemma fick det bli såväl frukost som förmiddagskaffe. Ringde Allente och kom fram utan väntan. Jag tror att det är fel på boxen, men de tror mer på elkabeln och de skall skicka en ny. Givetvis trodde de först på batterierna i fjärrkontrollen men det hade jag själv gissat och bytt utan resultat.

Trots vägarbetet åkte jag in till Ica för veckohandling. Blev överraskad för det var fri väg till Filipstad, hela vägen var belagd och även målning påbörjad. Ibland går det fort. På hemvägen tittade jag in hos Susanne och Sten-Åke och fick en pratstund och kaffe.

God natt!

Inga kommentarer: