söndag 21 maj 2023

Söndag 21/5

God kväll!

Idag tog jag tag i deklarationen och färdigställde den. Ja, jag vet att det är sent men revisionsfirman som deklarerar för företaget ordnar förlängning för mig. Vid lunchtid åkte jag in till Filipstad och la brevet på brevlådan. Eftersom jag inte kände för matlagning passade jag på att gå till Köket och äta lunch. 

När jag kom hem satte jag mig med en tidning och slumrade till. Hörde hur något flög i golvet men kunde inte förstå vad det var. När jag gick på upptäcktsfärd kom en kattjävel i 110. Upp i en gardin och höll på att riva ner den. Full fart och rev ner ett par fönsterlampor. Troligen hade katten kommit in via altanen för jag hade dörren öppen. Tiden närmar sig mer och mer ett kattmord.


Efter att ha städat upp efter katten gick jag ut och sågade bort en del grenar som jag observerat under gårdagen då jag höll på och ansa buskar.
God natt!



Inga kommentarer: